|
www.noweamo.fora.pl Forum nowego amo
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:38, 23 Wrz 2010 Temat postu: projekt klanu fabularnego by Nadia |
|
|
Przejrzałam wszystko, co już zostało napisane na forum na temat klanów (fabularnych i niefabularnych), przemyślałam i proponuję taką wersję:
1. Zrzesza graczy fabularnych, jego działania w krainie są wyłącznie fabularne.
2. Zrzesza postacie pod egidą gildii, cechu, koła, klubu, organizacji działających w krainie (w tym kościołów).
3. Obowiązki - aktywny udział w życiu krainy – weryfikowany przez MG i przy jego udziale (przykładowo: rozgrywanie klanowych sesji – w codzienniku, co później przełożyć się może na informacje zamieszczane w wieściach, plotkach, widziane w karczmie, czy proponowanych „spacerownikach”) - przy założeniu, że era trwa 8 miesięcy – aktywność weryfikowana raz w miesiącu powinna wystarczyć
4. Powstawanie klanu: po zaakceptowaniu przez radę mg wniosku (czy jak się ten twór będzie nazywał – grunt, że ma to być grupa, nie jeden mistrz – przyjmowane większością głosów, w razie olbrzymiego sprzeciwu jednego z mistrzów – sprawa do rozsądzenia przez władcę)
żeby powstał wymagamy:
- historii/uzasadnienia powstania takiej grupy (tia....jednym słowem fabularny opis działalności)
-opis siedziby
- logo/herb klanu
- bo ja wiem.... może jakiś mg przeprowadzi sesję sprawdzającą „fabularne” pozbieranie klanu – nie ze wszystkim, ale niechby z dwójką graczy, czy tam trójką
- minimum członków – 5 osób (mała liczba, ale fabularny kościół raczej nie potrzebuje więcej, czy fabularna straż miejska) – warunki przyjęcia i usuwania członków pozostają w gestii przywódców klanu
5. Likwidacja klanu – decyzją rady mg w przypadku nie wywiązywania się z obowiązków wobec krainy, nie posiadania wymaganej liczby członków (lub na prośbę przywódcy, gdy ten widzi, że klan przestał istnieć – jako krótsza droga likwidacji)
6. Nie ma odgórnie zaznaczonego limitu klanów jednego typu – to leży w gestii rady mg w oparciu o uzasadnienia (dlaczego są trzy gildie magów, a ja chcę stworzyć czwartą) - wymagana większość głosów.
7. Posiada immunitet – zapewniony prawem krainy.
8. Nie korzysta z żadnych ułatwień mechanicznych, jeśli takie wejdą, żadnych bonusów dla klanu, darmowego leczenia, magazynów, nie figuruje na posągach, nie bierze udziału w mechanicznych wojnach ani w mechanicznych potyczkach i wyścigach – w zamian założenie takiego klanu jest darmowe.
9. Tak wiem, a co jak chcą zabić strażnika, zbudować machinę itp. - wtedy pozostaje im opcja bycia klanem mechanicznym, który bawi się w fabułę – czyli rezygnacja z immunitetu i próba poradzenia sobie w mechanicznym świecie (w tym zebrać odpowiednią kwotę na powstanie – a z tego co widzę w planach – ma to być trudniejsze, by nie powstawały klany zombie).
10. A propos klanów mechanicznych chcących się włączyć w fabułę – mg zapewniają im ze swojej strony wszelką pomoc, dokładnie tak samo – jak klanom fabularnym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nadia dnia Czw 21:48, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13:58, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ponad 50 wyświetleń i żadnego komentarza. Aż tak tragicznie, czy aż tak fenomenalnie, że milczenie należy uznać za zgodę na projekt? Mimo wszystko - zapraszam do zabierania głosu, jedna głowa to o dużo mniej, niż dużo głów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lamarath
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Pią 14:17, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
fenomenalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kosharr
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:29, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Fenomenalnie [2]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seszen
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:11, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Super, hiper, mega i co tam jeszcze chcecie... (:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Crus
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:36, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No jak dla mnie jest po prostu ... Mruuu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kiki
Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:29, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mi się też podoba. Idealnie opracowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Auley Cuir
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 9:36, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem cacy. Oczywiście nadal sprzeczną kwestią pozostaje sławietny "immunitet", ale jestem chory i nie chce mi się znowu o nim gadać. ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bimbromir
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:47, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem tworzenie podgatunków klanu jest zbędne. Wystarczy jedynie dodać kilka opcji, z czego najważniejsze to:
1) immunitet, którego skutkiem jest brak możliwości w wyścigu o Machinę Astralną i wystawiania zawodników na Igrzyska.
2) "gremium" klan ma 30 dni od powstania na zgromadzenie 10 członków lub zostanie samoistnie rozwiązany.
Nie muszę chyba dodawać, ze wszelkie pomysły typu podanie do jakiejś jego wysokości o założenie klanu są absurdalne. W grze morpg i wiem to nie od dziś i z niejednej gry, maksymalna ilość zjawisk musi być regulowana w sposób stricte mechaniczny, ponieważ admini:
a) nigdy nie mają dość czasu
b) bywają omylni i stronniczy
Jeśli ktoś jest innego zdania, to powinien je zweryfikować kilkoma latami gry w tytułach gromadzących minimum 1000 graczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bimbromir dnia Nie 9:50, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lamarath
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 9:56, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
nawet pisanie plotek nie jest w 100% mechaniczne, bo ktoś tam musi je zaakceptować. Rzeczywiście zamiast podania można zrobić jakiś "mechaniczny" formularz z opisem takiego fabularnego klanu, ale ktoś nadal będzie musiał na to spojrzeć i zaakceptować, żeby nie było żadnych Gildii Analnych Librikatorów czy innych dziwactw nie pasujących do konwencji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 9:58, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ceniąc sobie mądrość wieków i epicki level marudzenia - dwie rzeczy:
- jak to się ma do planów ograniczenia ilości klanów poprzez spore utrudnienia (podniesienie kosztów) przy tworzeniu
- "gremium" - jeśli klan powstaje...to z założenia klan powinien mieć więcej niż jednego członka - a tu powodujemy sytuację, że ktoś ma pobożne życzenia, zamiast konkretów, a 30 dni....to naprawdę dużo na istnienie klanów "duchów"
Co do samego pomysłu klanów - fabularnych - wychodzę z założenia, że się nie uda, że jeśli się nie sprawdzi, to trudno - w następnej erze znikną i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bimbromir
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:08, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Analne klany?
Choć nie jest to najlepszy pomysł, już lepiej stworzyć przejrzysty regulamin. Jeśli jednak mimo tego klan analny postanowi zaistnieć... Cóż, o wiele łatwiej jest kontrolować choćby i 100 profili klanowych miast 20000 graczy.
Nie od rzeczy natomiast byłoby wprowadzić w profilach klanów i graczy opcję zgłoszenia "naruszenia" z gotowym formularzem. Taki formularz trafiłby do "banku" gdzie losowo zajmowaliby się nim ksiażęta, w zależności od czasu jakim dysponują. Dzisiaj wysyła się, przynajmniej donosiciele wysyłają, do konkretnych osób, a ludzie jak to ludzie miewają okresowe korki we własnym ruchu życiowym.
Koszt zakładania klanów powinien też rosnąć w postępie określonym przez rozsądnie skonstruowaną funkcję linową i zapewniam, ze nie będziemy cierpieć na nadmiar klanów z czterech liter wziętych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
drizzit
Administrator
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:29, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
W sumie całkiem zgrabne. ale czy klan fabularny ma płacić za jego powstanie? może niech będą dwie opcje. zgłoszenie do księcia które będzie Cholernie trudne do przejścia bo jak za darmo to niech się postara. i mechaniczna opcja założenia z tymże niech mu będzie immunitetem alias blokadą która niweluje wszelkie dodatki klanowe itp. pula zgłoszeń to całkiem ciekawy pomysł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19:44, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Drizzit - drugi sposób dla fabularnych klanów bez sensu, bo zaczną ci powstawać "pseudofabularne nie wiadomo co" (choć niby mniej roboty, to w końcu od czegoś są ci rangowi). Co do owej "puli" - będzie kilka takowych? Bo przecież różne rangi mają różne obowiązki (tak, wchodzimy w mechanikę, ale skoro temat padł...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|