Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna www.noweamo.fora.pl
Forum nowego amo
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rasy
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:19, 21 Wrz 2010    Temat postu: Rasy

Chyba jednak mogę zakładać tematy:)

A więc tak - patrząc na propozycję ras w dziale nieco bardziej mechanicznym tutaj proponuję omówić dwie kwestia:

1) fabularną rozpiskę tychże ras

2) co powiecie na to, by zrobić taką małą adnotację przy tych wszystkich mechanicznych duperelach typu: poziom, wiek,status, rasa, klasa - również adnotację: rasa fabularna - ułatwi sporo tym, którzy grają mechanicznie i fabularnie - skończą się pretensje "A bo masz napisane gnom-rzemieślnik, a grasz wampirem-magiem". To luźna propozycja - ale wtedy można sobie wziąć tego wspomnianego w innym dziale drowa i nikt się nie będzie pochylał nad tobą, że odgrywać nie potrafisz;p bo do odgrywania będziesz miał coś zupełnie innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drizzit
Administrator



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:31, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Ja bym chcial takze rozpiski podzialu AP np. teraz ja mam propozycje odnosnie wampira wojownika

1ap-4sily 0,05/0,02eny
1ap-2,5 zreki trening ten sam jak sila
1ap-3,5 szyb trening ten sam 1ap-1,5 wyt,int,sw 0,05-0,4eny
wraz z nowym wzorem na unik trafienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:32, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Drizzit - pomyliłeś działyVery Happy Tutaj mechanika....no owszem po coś będzie, ale nie będzie raczej tak, jak chcesz;p

Edit: skopiowałam to w lepsze miejsce - w ten drugi temat ras;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nadia dnia Wto 12:35, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabrielle




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:37, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Na smoczej zrobili poniekąd szalony pomysł. Ale daje on możliwość grania dobrze mechanicznie z założenia słabą rasą wedle starych reguł rozdawania APków zależnie od rasy.
Na starcie wszystkie rasy mają takie same wartości za APki ale po wybraniu patrona czy czegoś tam, dostaje się odpowiednie bonusy.

Jak to działa?
Np. Chce grac rzemem ale fabularnie elfem. Więc z siłą to raczej postać nie grzeszy.
Tak więc biorę odpowiedniego patrona czy tam gwiazdozbiór i punkty rozdziela mi jak chcę. I spokojnie można robić smoczy ekwip Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:52, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Wybór rasy mechanicznej i fabularnej - jak najbardziej. Wielkie ułatwienie, większe możliwości dla mechanicznych, którzy raz na 100 dni będą chcieli pograć, a (przykładowo) wybrali rasę gnoma i nie wiedzą jak się do tego zabrać.

Można też pomyśleć o gwiazdozbiorach, ale wtedy trzeba podejść do sprawy czysto pragmatycznie - inaczej zawsze znajdzie się ktoś jęczący, że tylko rasa powinna mieć wpływ na apeki, nie jakieś tam gwiazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:54, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Tego z gwiazdozbiorami nie rozumiem - możesz rozwinąć myśl?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:00, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Tak ma się to teraz na Smoczej: apeki nie są zależne od rasy, tylko od gwiazdozbiorów (jest ich osiem czy coś takiego). W ten sposób można wybrać rasę pod kątem fabularnym, a gwiazdozbiór pod kątem mechanicznym. Przykładowo: grasz elfem, ale masz za 1 ap +3 do siły i wytki. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:02, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Heh...brzmi nieźle....ale coś mi się wydaje, że Drizzit na to nie pójdzie:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nold




Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:05, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Tu będę się upierał przy tym, aby jak ktoś ma napisane gnom-rzemieślnik powinien grac tylko i wyłącznie gnoma co się jakimś rzemiosłem pała. Dlaczego? Ano jestem zwolennikiem łączenia mechaniki i fabuły, tj. jeżeli ktoś chce być fabularnym alchemikiem i tworzyć swoje mikstury to według mnie powinien dostać możliwość wytwarzania takich, ale nie tylko dlatego, ze ładnie napisał profil, w którym opisane jest jak latami uczył się alchemii, ale na podstawie powiedzmy swojego poziomu inteligencji i alchemii. Wtedy i owszem będzie mógł stworzyć jakąś wymyślną truciznę, ale jeżeli się postara i na to zapracuje a to napędza zabawę, coś o tym wiem Wink
Poza tym, łatwiej jest opanować wyczyny wampira-maga, który idealnie włada wszelaką bronią a jest jeden dzień w grze, ma pierwszy poziom i podstawowe statystyki. Wtedy powie się takiemu, że a i owszem może być tak jak gracz chce, ale najpierw niech odzwierciedli to w swoich statystykach.

Poza tym wprowadziłbym rasy specjalne, które dostałoby się za ładną grę, bądź po udowodnieniu, że gracz ma dobry pomysł na prowadzenie takiej postaci (najłatwiejsze by było podanie, choć nie jestem zwolennikiem takowych). I do ras specjalnych wrzuciłbym wampiry...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:09, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Rasy specjalne zawszę są mile widziane. Trzeba tylko ograniczyć ilość grających nimi graczy - żeby nie powstała sytuacja, w której specjalne są "zwyczajne". Ogólnie możliwość spotkania jakiegoś baśniowego stwora jest zachęcająca sama w sobie, ograniczeniem są wyłącznie zdolności graczy, którym odda się nad tym pieczę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:10, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Rasa fabularna i mechaniczna ma tyle wspólnego, co ja z lisem - obydwoje lubimy kaczuszki - że pozwolę sobie sparafrazować pewnego siwego pana. Powiedzmy, że lubię grać mechanicznie alchemikiem - lubię, bawi mnie to, sprawia mi to satysfakcję. Ale dlaczego zmuszać mnie do pisanie historii alchemika, jeśli klikanie mnie bawi, to jeszcze nie znaczy, że historia kogoś, kto się babrze w zawartościach smrodliwych kociołków - też. No ale to tylko moja opinia, ciekawe co na to inni;p

A rasy specjalne - sympatyczna myśl. Tylko....gdzieś to pracuje jakoś sprawnie? Bo wracamy znów do widzimisie grupy trzymającej władzęWink Ale generalnie pomysł mi się podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:15, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Na Mess rasy specjalne były porażką, ale wyłącznie dlatego, że były rozdawane niedbale. Dostawała je każda osoba, której podanie zostało zaakceptowane. Dlatego warto pomyśleć o jakimś ograniczniku, inaczej będzie jak na mess, gdzie "bardzo specjalne" wampiry i tak stanowiły 10% społeczeństwa. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:17, 21 Wrz 2010    Temat postu:

No procentów to bym tu nie dawała - to zabawa, nikt (no prawie nikt) nie chce grać zwykłym, szarym ludziem. Siłą rzeczy jakieś 60% społeczeństwa będzie specjalne, wyjątkowe i ojej. I niech sobie będzie. Możesz dookreślić błędy z Mess - czym dokładnie była niedbałość? Wink To spróbujemy tego uniknąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raguko




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:22, 21 Wrz 2010    Temat postu:

To może zacznijmy od opisywania ras:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:24, 21 Wrz 2010    Temat postu:

To może najpierw niech się w mechanice dogadają - jakie te rasy będąWink choć po prawdzie ludzia, krasnoluda, elfa, gnoma - można zrobić, bo chyba z tego standardu nie zrezygnująWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin