|
www.noweamo.fora.pl Forum nowego amo
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reghart
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:15, 20 Wrz 2010 Temat postu: Specjalizacje |
|
|
Mam taki pomysł na urozmaicenie mechanicznego (a także w pewnym stopniu fabularnego) rozwoju postaci:
Na pierwszym poziomie gracz wybierałby oprócz klasy postaci także specjalizację, która wzmacnia jego niektóre zdolności. Dla każdej klasy istniałyby różne specjalności lecz część z nich byłaby wspólna dla kilku klas.
Przykładowo: Tworząc postać wybieram złodzieja i jedną z kilku specjalizacji. Powiedzmy, że pojawiłyby się takie:
- Włamywacz - gracz może ukraść o X% więcej złota z banku
- Kieszonkowiec - gracz może ukraść o X% więcej złota z banku
- Łucznik - premia do strzelectwa
- Skrytobójca - premia do trafienia krytycznego (lub coś w tym stylu)
- Szermierz - premia do uników (szermierze zazwyczaj nie noszą zbroi ale za to są nieźli w unikaniu i parowaniu ciosów)
Inny gracz wybrałby wojownika i miałby do wyboru inne specjalności:
- Tarczownik - premia do obrony, gdy włada tarczą
- Łowczy - premia do ataku przeciwko potworom
- Gladiator - premia do ataku przeciwko innym graczom
- Łucznik - premia do strzelectwa
- Szermierz - premia do uników (szermierze zazwyczaj nie noszą zbroi ale za to są nieźli w unikaniu i parowaniu ciosów)
Ze zrozumiałych względów zarówno złodzieje jak i wojownicy mogą być łucznikami i szermierzami.
Specjalizacje dla rzemieślników:
- Górnik - wiadomo
- Farmer - premia do zielarstwa czy tam hodowli
- Drwal - wiadomo
- Stolarz - wiadomo
- Kowal - wiadomo
- Hutnik - potrzebuje mniej surowców do wytapiania sztabek i dostaje doświadczenie za wytapianie (o ile się orientuję w tej chwili nie ma za to takiej nagrody) - w końcu skończyłoby się marudzenie, że ta profesja jest dyskryminowana
Specjalizacje maga:
- Alchemik - premia do Alchemii
- Mistrz odrzucenia - premia do zaklęć defensywnych
- Mistrz wywołania - premia do zaklęć ofensywnych
- Zaklinacz - premia do umagiczniania przedmiotów
Barbarzyńca:
- Berserker - zadaje większe obrażenia
- Zabójca magów - maksymalna odporność na magie jest większa niż u normalnego barbarzyńcy... powiedzmy 40%
(Myślę, że pasowałby tu też łowczy i gladiator)
- Łowczy - premia do ataku przeciwko potworom
- Gladiator - premia do ataku przeciwko innym graczom
Gracz mógłby wybrać też drugą specjalizację po osiągnięciu odpowiedniego poziomu. Powiedzmy, że 50 lub nawet 100. Byłaby to dodatkowa nagroda za osiągnięcie poziomy epickiego
To tylko taki szkic i wstępny pomysł. Myślę, że nie byłoby to super trudne do zaprogramowania. Cały problem tkwi w tym, aby odpowiednio zbalansować wszystkie specjalizacje, aby żadna z nich nie była najmocniejsza lub najsłabsza. Nie wiem czy na innych grach typu vallheru pojawiło się już coś w tym stylu, więc nie wiem czy ten pomysł sprawdziłby się w praktyce.
Co o tym sądzicie? Wygłaszajcie swoje zdania, piszcie uwagi, proponujcie uspawnienia itp.
PS. Jutro jadę na tydzień w góry, więc na ewentualne pytania odpowiem jak wrócę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dagon
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:47, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Pomysł niezły. Może warto wprowadzić jeszcze zwykłego mieszkańca? Kogoś bez dodatkowych bonusów. Ukłon w stronę graczy fabularnych. Wielu wybiera teraz dodatkową profesję tylko dlatego żeby wybrać, bez jakiegoś konkretnego celu. Mamy wielu takich np. elfów magów którzy rózgi do ręki nie wzięli jednak wybrali magiczną profesję przy tworzeniu postaci z prostej przyczyny... wielkiego wyboru nie mieli. Może to troszkę urozmaici grę. Jak dotąd mamy samych magów, wojowników, złodziei czy rzemów ale żadnego zwykłego mieszkańca, mieszczucha obijającego się bez jakiegoś konkretnego celu po krainie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:56, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zwykły mieszkaniec: kupiec, dziecko, gospodyni, itp. Ale to nie będzie tak, że to ukłon w stronę gracza fabularnego, bo i tak wielu fabularnych będzie wybierać profesję, która mechanicznie nigdy nie będzie użyta. Powód prosty - nie każdy fabularnie gra zwykłym, szarym ludziem. Tuszę, że właściwie mało kto. Za to magiem już sporo osób fabularnie grywa i wybiera to sobie, coby obok avka wisiał i łatwiej dało się zorientować kto zacz.
A tak już będąc przy temacie - dużym udogodnieniem jest informacja profilowa (taka automatyczna, wybierana przy tworzeniu postaci) o rodzaju gry jaki uskuteczniamy: mechaniczny, mechaniczno-fabularny, fabularny. Wtedy gracz mechaniczny ma mniejsze szanse spamowania jego skrzynki niechcianymi propozycjami sesji;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tenshi
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Elakki
|
Wysłany: Pon 14:59, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
W Messirze jest mnóstwo wszelakich specjalizacji. Jak siadłam i spojrzałam na to wszystko to dostałam (mówiąc kolokwialnie) pierdolca, bo nie miałam zielonego pojęcia czego ja chce. Także specjalizacje ekstra pomysł tylko nie przesadźcie z ilością, bo to nas może zabić.
...I takie pytanie: Wycofujemy wampiry, prawda? *patrzy z nadzieją w oczach*
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tenshi
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Elakki
|
Wysłany: Pon 15:01, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nadia napisał: | A tak już będąc przy temacie - dużym udogodnieniem jest informacja profilowa (taka automatyczna, wybierana przy tworzeniu postaci) o rodzaju gry jaki uskuteczniamy: mechaniczny, mechaniczno-fabularny, fabularny. Wtedy gracz mechaniczny ma mniejsze szanse spamowania jego skrzynki niechcianymi propozycjami sesji;) |
U mnie w aktualnym profilu by się przydała taka informacja, bo nie dostałam zaproszenia na sesję od przynajmniej 500 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:01, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie no - pijawki niechby sobie zostały. Tylko by z nich zrobić coś, co się do gry mechanicznej nadaje, a nie do udowadniania, że jak się człowiek spręży, to jakoś tam tym zagra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tenshi
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Elakki
|
Wysłany: Pon 15:04, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
To co? Może ludziom zorganizujemy jeszcze specjalizacje wilkołak i wprowadzimy w grze cykle księżyca? ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dagon
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:07, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie każdy gracz fabularny ma ochotę wybierać konkretną profesję i machać rózgą czy gnój od smoka jako hodowca wyrzucać Niech ma możliwość być zwykłym mieszczuchem. A co do wampirów to zostawmy je. To miłe stworzonka. Prawda Nadiu? ;> Wystarczy, że ograniczymy ich logowanie do godzin 22.00-6.00 i ich ilość drastycznie spadnie. Nie no... wygłupiam się z tym logowaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:08, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ktoś cię chyba Tenshi bardzo pogryzł Ściganie się w wampiryzmie też może być zabawą - ma swoje uzasadnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raguko
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:12, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Za dużo profesji
po 3 do każdej klasy by wystarczyło przykładowo najbardziej takie znane żeby nie robić zbytniego problemu osobie która chce stworzyć postać.
A) Złodziej:
-zawadiaka
-zabójca
-kieszonkowiec
B)Wojownik:
-berserk
-paladyn
-fechmistrz
C)Mag:
-nekromanta
-czarownik
-wróżbita ( O.o ? )
D)Rzemieślnik:
-handlarz
-przemytnik
-lichwiarz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:14, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Rag, Regharta profesje mają lepsze uzasadnienie - a już na pewno jeśli chodzi o magów i rzemyków. Hm....nie, jeśli chodzi o wszystko ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reghart
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:24, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
UWAGA: specjalizacja to nie to samo co profesja!
Specjalizacja odnosi się najczęściej do jednej umiejętności bądź jednej cechy. Można nawet zmienić ich nazwy na przykład na "specjalizacja w napadach na bank", "specjalizacja w rabunkach", "specjalizacja w hodowli" itp.
Nie mylcie profesji ze specjalizacjami. Specjalizacja to bardzo wąskie pojęcie w przeciwieństwie do profesji.
Łapiecie tę subtelną różnicę? Specjalizacja to tylko dodatek i to w dodatku niezbyt zobowiązujący fabularnie.
Przykładowo:
Specjalista w dziedzinie włamań może być też zwykłym złodziejaszkiem, który zamiast okradać przechodniów na ulicach woli włamywać się do ich domostw (względnie banku), bo jest bardziej biegły w posługiwaniu się wytrychem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Reghart dnia Pon 15:26, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nadia
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:26, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Łapiecie. Będziecie się trzymać terminologii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Galfan Wielki
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:38, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mi tam podobal się pomysł Regharta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Olekk
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 16:25, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie no coś w tym śmierdzi... Jakieś to takie kiczowate... Oczywiście jestem na TAK:)
Co do specjalizacji czy profesji fabularnych... Czemu by tego nie rozgraniczyć?
Umiem grać rzemem mechanicznie to napierdzielam ze specjalizacją górnika... Ale czy górnik jest fajny fabularnie? Owszem... Ale jeśli wolałbym grać fabularnie magiem?
Imię Postaci: Belzebub Skurczybyk
Rasa: Świnio-wampiro-strzyga
Mechanicznie: Rzemieślnik (Górnik)
Fabularnie: Mag wafli czekoladowych
Poziom: 4
Wiek: -3
To by był dla mnie sensowny wygląd "głównej" karty postaci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|