Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna www.noweamo.fora.pl
Forum nowego amo
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Specjalizacje
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reghart




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:15, 20 Wrz 2010    Temat postu: Specjalizacje

Mam taki pomysł na urozmaicenie mechanicznego (a także w pewnym stopniu fabularnego) rozwoju postaci:
Na pierwszym poziomie gracz wybierałby oprócz klasy postaci także specjalizację, która wzmacnia jego niektóre zdolności. Dla każdej klasy istniałyby różne specjalności lecz część z nich byłaby wspólna dla kilku klas.

Przykładowo: Tworząc postać wybieram złodzieja i jedną z kilku specjalizacji. Powiedzmy, że pojawiłyby się takie:
- Włamywacz - gracz może ukraść o X% więcej złota z banku
- Kieszonkowiec - gracz może ukraść o X% więcej złota z banku
- Łucznik - premia do strzelectwa
- Skrytobójca - premia do trafienia krytycznego (lub coś w tym stylu)
- Szermierz - premia do uników (szermierze zazwyczaj nie noszą zbroi ale za to są nieźli w unikaniu i parowaniu ciosów)

Inny gracz wybrałby wojownika i miałby do wyboru inne specjalności:
- Tarczownik - premia do obrony, gdy włada tarczą
- Łowczy - premia do ataku przeciwko potworom
- Gladiator - premia do ataku przeciwko innym graczom
- Łucznik - premia do strzelectwa
- Szermierz - premia do uników (szermierze zazwyczaj nie noszą zbroi ale za to są nieźli w unikaniu i parowaniu ciosów)

Ze zrozumiałych względów zarówno złodzieje jak i wojownicy mogą być łucznikami i szermierzami.

Specjalizacje dla rzemieślników:
- Górnik - wiadomo
- Farmer - premia do zielarstwa czy tam hodowli
- Drwal - wiadomo
- Stolarz - wiadomo
- Kowal - wiadomo
- Hutnik - potrzebuje mniej surowców do wytapiania sztabek i dostaje doświadczenie za wytapianie (o ile się orientuję w tej chwili nie ma za to takiej nagrody) - w końcu skończyłoby się marudzenie, że ta profesja jest dyskryminowana

Specjalizacje maga:
- Alchemik - premia do Alchemii
- Mistrz odrzucenia - premia do zaklęć defensywnych
- Mistrz wywołania - premia do zaklęć ofensywnych
- Zaklinacz - premia do umagiczniania przedmiotów

Barbarzyńca:
- Berserker - zadaje większe obrażenia
- Zabójca magów - maksymalna odporność na magie jest większa niż u normalnego barbarzyńcy... powiedzmy 40%
(Myślę, że pasowałby tu też łowczy i gladiator)
- Łowczy - premia do ataku przeciwko potworom
- Gladiator - premia do ataku przeciwko innym graczom


Gracz mógłby wybrać też drugą specjalizację po osiągnięciu odpowiedniego poziomu. Powiedzmy, że 50 lub nawet 100. Byłaby to dodatkowa nagroda za osiągnięcie poziomy epickiego Wink



To tylko taki szkic i wstępny pomysł. Myślę, że nie byłoby to super trudne do zaprogramowania. Cały problem tkwi w tym, aby odpowiednio zbalansować wszystkie specjalizacje, aby żadna z nich nie była najmocniejsza lub najsłabsza. Nie wiem czy na innych grach typu vallheru pojawiło się już coś w tym stylu, więc nie wiem czy ten pomysł sprawdziłby się w praktyce.


Co o tym sądzicie? Wygłaszajcie swoje zdania, piszcie uwagi, proponujcie uspawnienia itp.

PS. Jutro jadę na tydzień w góry, więc na ewentualne pytania odpowiem jak wrócę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagon




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:47, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Pomysł niezły. Może warto wprowadzić jeszcze zwykłego mieszkańca? Kogoś bez dodatkowych bonusów. Ukłon w stronę graczy fabularnych. Wielu wybiera teraz dodatkową profesję tylko dlatego żeby wybrać, bez jakiegoś konkretnego celu. Mamy wielu takich np. elfów magów którzy rózgi do ręki nie wzięli jednak wybrali magiczną profesję przy tworzeniu postaci z prostej przyczyny... wielkiego wyboru nie mieli. Może to troszkę urozmaici grę. Jak dotąd mamy samych magów, wojowników, złodziei czy rzemów ale żadnego zwykłego mieszkańca, mieszczucha obijającego się bez jakiegoś konkretnego celu po krainie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 14:56, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Zwykły mieszkaniec: kupiec, dziecko, gospodyni, itp. Ale to nie będzie tak, że to ukłon w stronę gracza fabularnego, bo i tak wielu fabularnych będzie wybierać profesję, która mechanicznie nigdy nie będzie użyta. Powód prosty - nie każdy fabularnie gra zwykłym, szarym ludziem. Tuszę, że właściwie mało kto. Za to magiem już sporo osób fabularnie grywa i wybiera to sobie, coby obok avka wisiał i łatwiej dało się zorientować kto zacz.

A tak już będąc przy temacie - dużym udogodnieniem jest informacja profilowa (taka automatyczna, wybierana przy tworzeniu postaci) o rodzaju gry jaki uskuteczniamy: mechaniczny, mechaniczno-fabularny, fabularny. Wtedy gracz mechaniczny ma mniejsze szanse spamowania jego skrzynki niechcianymi propozycjami sesji;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tenshi




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Elakki

PostWysłany: Pon 14:59, 20 Wrz 2010    Temat postu:

W Messirze jest mnóstwo wszelakich specjalizacji. Jak siadłam i spojrzałam na to wszystko to dostałam (mówiąc kolokwialnie) pierdolca, bo nie miałam zielonego pojęcia czego ja chce. Także specjalizacje ekstra pomysł tylko nie przesadźcie z ilością, bo to nas może zabić.

...I takie pytanie: Wycofujemy wampiry, prawda? *patrzy z nadzieją w oczach*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tenshi




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Elakki

PostWysłany: Pon 15:01, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Nadia napisał:
A tak już będąc przy temacie - dużym udogodnieniem jest informacja profilowa (taka automatyczna, wybierana przy tworzeniu postaci) o rodzaju gry jaki uskuteczniamy: mechaniczny, mechaniczno-fabularny, fabularny. Wtedy gracz mechaniczny ma mniejsze szanse spamowania jego skrzynki niechcianymi propozycjami sesji;)


U mnie w aktualnym profilu by się przydała taka informacja, bo nie dostałam zaproszenia na sesję od przynajmniej 500 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:01, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Nie no - pijawki niechby sobie zostały. Tylko by z nich zrobić coś, co się do gry mechanicznej nadaje, a nie do udowadniania, że jak się człowiek spręży, to jakoś tam tym zagra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tenshi




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Elakki

PostWysłany: Pon 15:04, 20 Wrz 2010    Temat postu:

To co? Może ludziom zorganizujemy jeszcze specjalizacje wilkołak i wprowadzimy w grze cykle księżyca? ;>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagon




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:07, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Nie każdy gracz fabularny ma ochotę wybierać konkretną profesję i machać rózgą czy gnój od smoka jako hodowca wyrzucać Razz Niech ma możliwość być zwykłym mieszczuchem. A co do wampirów to zostawmy je. To miłe stworzonka. Prawda Nadiu? ;> Wystarczy, że ograniczymy ich logowanie do godzin 22.00-6.00 i ich ilość drastycznie spadnie. Nie no... wygłupiam się z tym logowaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:08, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Ktoś cię chyba Tenshi bardzo pogryzł Wink Ściganie się w wampiryzmie też może być zabawą - ma swoje uzasadnienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raguko




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:12, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Za dużo profesji Very Happy

po 3 do każdej klasy by wystarczyło przykładowo najbardziej takie znane żeby nie robić zbytniego problemu osobie która chce stworzyć postać.

A) Złodziej:
-zawadiaka
-zabójca
-kieszonkowiec

B)Wojownik:
-berserk
-paladyn
-fechmistrz

C)Mag:
-nekromanta
-czarownik
-wróżbita ( O.o ? )

D)Rzemieślnik:
-handlarz
-przemytnik
-lichwiarz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:14, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Rag, Regharta profesje mają lepsze uzasadnienie - a już na pewno jeśli chodzi o magów i rzemyków. Hm....nie, jeśli chodzi o wszystko ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reghart




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:24, 20 Wrz 2010    Temat postu:

UWAGA: specjalizacja to nie to samo co profesja!

Specjalizacja odnosi się najczęściej do jednej umiejętności bądź jednej cechy. Można nawet zmienić ich nazwy na przykład na "specjalizacja w napadach na bank", "specjalizacja w rabunkach", "specjalizacja w hodowli" itp.

Nie mylcie profesji ze specjalizacjami. Specjalizacja to bardzo wąskie pojęcie w przeciwieństwie do profesji.

Łapiecie tę subtelną różnicę? Specjalizacja to tylko dodatek i to w dodatku niezbyt zobowiązujący fabularnie.

Przykładowo:
Specjalista w dziedzinie włamań może być też zwykłym złodziejaszkiem, który zamiast okradać przechodniów na ulicach woli włamywać się do ich domostw (względnie banku), bo jest bardziej biegły w posługiwaniu się wytrychem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Reghart dnia Pon 15:26, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:26, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Łapiecie. Będziecie się trzymać terminologii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Galfan Wielki




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:38, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Mi tam podobal się pomysł Regharta Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olekk




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:25, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Nie no coś w tym śmierdzi... Jakieś to takie kiczowate... Oczywiście jestem na TAK:)


Co do specjalizacji czy profesji fabularnych... Czemu by tego nie rozgraniczyć?
Umiem grać rzemem mechanicznie to napierdzielam ze specjalizacją górnika... Ale czy górnik jest fajny fabularnie? Owszem... Ale jeśli wolałbym grać fabularnie magiem?


Imię Postaci: Belzebub Skurczybyk
Rasa: Świnio-wampiro-strzyga
Mechanicznie: Rzemieślnik (Górnik)
Fabularnie: Mag wafli czekoladowych
Poziom: 4
Wiek: -3


To by był dla mnie sensowny wygląd "głównej" karty postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin