Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna www.noweamo.fora.pl
Forum nowego amo
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Specjalizacje
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:56, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Karta postaci jest użyteczna wyłącznie przy sesjach (takich prawdziwych), powinna więc być opcją, a nie nakazem.

Pomysł z kuszami jest ciekawy: większa moc, ale gracz może przeprowadzić mniej ataków + można wprowadzić efekt przebicia zbroi (większe uszkodzenia).

Nie możemy aż tak przejmować się pojętnością młodych graczy, inaczej nie powstanie żadna innowacja. Prosty poradnik powinien załatwić sprawę, bo tak gra, o ile powstanie, nie będzie jakąś niebiańską magią pisaną dziwacznymi znaczkami, tylko przeglądarkowym rpg'iem z kilkoma ciekawymi opcjami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drizzit
Administrator



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:20, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Znaczy np. potrojne uszkodzenie klaty. a np. może maksimum oddać 10 strzałów. można zrobić także dwa layouty gry. jeden zaawansowany drugi prosty i coś w stylu wujek edek mówi że jak wybierzesz Elfa to będzie dobry mag a jak Gnoma to super rzemieślnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 9:21, 21 Wrz 2010    Temat postu:

No nie no...tego mi nie zrobicie:P Co ma mechanika do fabuły? Ja co i rusz zmieniam postacie, bo zwyczajnie mi się nudzą albo w danej chwili potrzebuję czegoś zupełnie innego niż standard, który mam w profilu. Gram też mechanicznie - przecież nie będę co i rusz resetować postaci, żeby się fabuła z mechaniką zgadzała, bo mi za chwilę powiecie, że mechaniczny poziom, który nabiję odpowiada fabularnemu postaci. Nie mieszajmy tego. Wystarczy czytać ze zrozumieniem i od razu wiadomo kto i czym gra (hehe ile to razy z Nadii robiono mi elfa, bo tak było mechanicznie, a w profilu stało jak byk: człowiek.).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 9:33, 21 Wrz 2010    Temat postu:

A jak ja gram Iluzją, to zrobicie mi taką rasę mechaniczną? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:17, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Nie da się całkowicie oddzielić fabuły od mechaniki. Rpg bazuje na liczbach i tego zmieniać nie można. Oczywiście postać nie musi działać w oparciu o statystyki z gry (to rzeczywiście byłoby raczej dziwne), ale o kartę postaci. Mowa oczywiście o karcie, która realnie umożliwia prowadzenie rozgrywki - czyli nie skłanianie się wyłącznie ku opisowi postaci, ale także statystyk i umiejętności, talentów i innych.

Dokładni, taka kusza mogłaby być ciekawym urozmaiceniem. Można do nie dodać większe prawdopodobieństwo krytyka - ze względu na jej moc i żeby zrównoważyć powolność.
Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale tego typu wprowadzenie jest świetnym pomysłem. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Auley Cuir dnia Wto 10:21, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 10:20, 21 Wrz 2010    Temat postu:

w definicji rpg nnie a nic o liczbach tylko o odgrywaniu postaci;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:22, 21 Wrz 2010    Temat postu:

A postać, którą się odgrywa ma jasno określone statystyki. ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 10:38, 21 Wrz 2010    Temat postu:

nie ma statystyk, ma charakter, osobowość i wachlarz możliwość. Statystyki wymyślono tylko po to, zeby pozwolić bawić się tym o mniejszej wyobraźni Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:42, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Możliwe, że masz rację. Kompletnie inaczej ma to się jednak do rgp'ów przeglądarkowych, gdzie mechanika jest częścią rozgrywki, także fabularnej. Właśnie ze względu na tego typu samowolkę i obarczenie wszystkim "większą wyobraźnię" mamy taki problem w pg, analfabetami, sesjami erotycznymi 12-latków i ogólnie biedoty fabularnej, która oscyluje prawie wyłącznie wokół wampirów i elfek-magów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:52, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Zgadzam się z Lamem. Owszem - karta postaci powstaje, ale po to by się zorientować w możliwościach postaci. Nie ukrywajmy - najlepsza sesja w planszówkach to taka, w której jak najmniej trzeba było rzucać kostkami. A tu dodatkowo nie gramy w planszówki - jak ktoś lubi to można w pbf'a grać sobie czysto mechanicznie, ale czy o to chodzi? Owszem - granie w oparciu o rozdane na kartę postaci punkty - ok. Ale do wyboru, a nie z przymusu pod mg. Są różne rodzaje gry - nie zawężajmy ich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:55, 21 Wrz 2010    Temat postu:

No tak, jak już wspominałem, karta w takie postaci powinna być opcjonalna - zwłaszcza w wypadku większych sesji na forum gry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sedira




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:18, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Chodzi mi tylko o to , żeby te postacie wyglądały w miarę porządnie.. No bo jak mi pokazuje ktoś lub prowadzę z kimś sesje... powiedzmy nowym. Problem jest taki ,że postać składa się albo z przepakowego prof lub Jedno dziwne zdanie. I ot cały profil.. Ostatnio nawet na Ami ( działają już resety notabene) na coraz dziwniejsze postaci.. Ostatnio rzuciła mi się w oczęta dziewczynka grająca elfką - na moja miarę zwykłą prostytutką. Ale 1 Gdyby jeszcze Avatar!! ale niestety w avie laska z gigantycznych rozmiarów cycochami..osaąbia mnie. W profilu dwa słowa nic więcej! Sesje Ero.. to także.. przesada.. jeśli chodzi o niektórych. Chyba Erotyka jest jedynym tematem na Amorionie ostatnio!! To woła o pomste do bogów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lamarath




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 14:20, 21 Wrz 2010    Temat postu:

no ja nie wiem, ale ja żadnych problemów z pg i sesjami erotycznymi 12-latków nie miałem, a gram już dość długo. Nie miałem też żadnego problemu z analfabetami. Może więc problem jest gdzie indziej;)
Po prostu trzeba wybierać odpowiednich partnerów (jak w życiu ;P ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nadia




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:23, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Ano dokładnie. Zabawy są różne - jak ktoś chce - niech się bawi. Z panią prostytutką (sama miałam w tamtej erze Iris-kurtyzanę;p) można grać i "grać", i każdy decyduje sam - jak chce grać i z kim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Auley Cuir




Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:36, 21 Wrz 2010    Temat postu:

"Wybierać" można tylko w wypadku sesji na poczcie, które trudno nawet sesjami nazwać. Dobra, ty nie trafiłeś na takie elementy, można tylko pozazdrościć szczęścia. Ale inni już tak, do tego widać ich wszędzie - w karczmie, w profilach, opisach, komentarzach do plotek. Nie wszędzie da się dokonać wyboru. ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.noweamo.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja nad kształtem nowego vall. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin